THEORY AND PRACTICE OF HEALTH-SAVING IN MODERN PRIMARAY SCHOOL
The authors consider the nature and components of health-technologies, including in terms of improving physical training techniques. The article emphasizes the importance of polysubject approach in improving the organization of work with younger students.
Keywords: Preservation and strengthening of health, health-saving technologies, fitness component polysubject approach
References:
1. Смирнов Н. К. Здоровьесберегающие образовательные технологии и психология здоровья в школе. М.: АРКТИ, 2005. 320 с.
2. Безруких М. М., Сонькина В. Д. ЗОТ в общеобразовательной школе: методология анализа, формы, методы, опыт применения. М.: Триада-фарм. 2002. 346 с.
3. Петров О. В. Здоровьесберегающие технологии в работе учителя физической культуры: дис. ... канд. пед. наук. Ростов н/Д, 2005. 220 c.
4. Верхорубова О. В., Лобанова Н. А. Многообразие определений феномена «культура здоровья» как показатель его многогранности в педагогическом образовании // Вестн. Томского гос. пед. ун-та. 2012. Вып. 5 (120). С. 161–165.
Issue: 12, 2013
Series of issue: Issue 12
Rubric: THEORY AND METHODS OF PHYSICAL TRAINING AND SPORTS
Pages: 194 — 196
Downloads: 964